Закірова С. - Інфотейнмент як вид новітньої технології комунікації: постановка проблеми, Закіров М. (2019)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2019, Вип. 55)Ukrainian English

Закірова С., Закіров М.

Інфотейнмент як вид новітньої технології комунікації: постановка проблеми

Рубрика: Розділ II. Удосконалення технологій інформаційного забезпечення розвитку соціальних комунікацій

Анотація: У статті проведено аналіз наукових підходів до інфотейнменту як явища медіа-культури, розглядаються особливості інфотейнменту як специфічного виду технології комунікації. Автори зазначають, що інфотейнмент має особливі способи, прийоми та методи подання інформативного матеріалу. Аналіз досліджень доводить, що на сьогодні відсутній єдиний погляд на сутність інфотейнменту як явища у сфері мас-медіа й комунікації. Інфотейнмент як технологія активно й стрімко розвивається, наділений певними специфічними характеристиками та функціями, що дають змогу тлумачити його як широке явище в синергетичному просторі інформації й розваг. Як феномен медіа-культури інфотейнмент має істотний вплив на різні сфери діяльності та соціальні практики.

Ключові слова: соціальні комунікації, мас-медіа, технологія комунікації, інфотейнмент, політейнмент, едьютейнмент.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Закірова С. Інфотейнмент як вид новітньої технології комунікації: постановка проблеми / С. Закірова, М. Закіров // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2019. - Вип. 55. - С. 204-219. doi: https://doi.org/10.15407/np.55.204


Бібліографія:

  1. Горовий В. М. Соціальні інформаційні комунікації, їх наповнення і ресурс / В. М. Горовий. – Київ, 2010. – 230 с.
  2. Стойков Л. Гедонистическая функция медий: инфотейнмент и реалити-шоу [Электронный ресурс] / Л. Стойков // RELGA. – 2007. – № 4. – Режим доступа: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid=1729&. – Загл. с экрана.
  3. Почепцов Г. Г. Коммуникативные технологии двадцатого века / Г. Г. Почепцов. – М. : Рефл-бук ; Киев : Ваклер, 2002. – 352 с.
  4. Різун В. Соціальнокомунікаційний підхід у науці та галузі соціальної інженерії [Електронний ресурс] / В. Різун. – 2016. – Режим доступу: http://journlib.univ.kiev.ua/Socialniy_pidhid.pdf. – Назва з екрана.
  5. Холод О. М. Специфіка формування теорій комунікаційних технологій / О. М. Холод // Держава та регіони. Соц. комунікації. – 2013. – № 2. – С. 45–52.
  6. Холод О. М. Постулати соціального інжинірингу (або специфіка формування концепцій соціального інжинірингу, соціальних комунікацій і комунікаційних технологій у працях Г. Почепцова, В. Різуна й О. Холода) / О. М. Холод // Держава та регіони. Сер. «Соц. комунікації». – 2016. – № 4. – С. 28–39.
  7. Еремина Д. А. Интерпретация термина «инфотейнмент» в немецких и российских исследованиях масс-медиа [Электронный ресурс] / Д. А. Еремина // Медиаскоп. – 2013. – Вып. 4. – Режим доступа: http://www.mediascope.ru/node/1429. – Загл. с экрана.
  8. Богданова Е. Феномен инфотейнмента на телевидении [Электронный ресурс] / Е. Богданова // Наука телевидения. – 2012. – Вып. 9. – С. 217–221. – Режим доступа: http://gitr.ru/data/events/2016/nt-9.pdf. – Загл. с экрана.
  9. Филиппова А. Н. Интерпретация понятия инфотейнмент: «формат» или «жанр»? [Электронный ресурс] / А. Н. Филиппова // Гуманит., соц.-экон. и обществ. науки. – 2014. – № 9. – С. 296–299. – Режим доступа: https://www.online-science.ru/userfiles/file/wiozbhi3 mybiaobsnftzcfu7 xprilmhk.pdf. – Загл. с экрана.
  10. Чорна К. Інфотейнмент – жанр на межі інформації та розваги [Електронний ресурс] / К. Чорна // Вісн. КНУКіМ. Сер. «Мистецтвознавство». – 2019. – Вип. 40. doi: https://doi.org/10.31866/2410–1176.40.2019.172672
  11. Симоніна Н. В. Новітні жанри української тележурналістики: розвиток інфотейнменту [Електронний ресурс] / Н. В. Симоніна // Електрон. б-ка Ін-ту журналістики. – Режим доступу: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2101. – Назва з екрана.
  12. Anderson Bonnie M. News Flash: Journalism, Infotainment and the Bottom-Line Business of Broadcast News [Electronic resourse] / Bonnie M. Anderson. – 2004. – 288 р. – Mode of access: https://epdf.pub/news-flash-journalism-infotainment-and-the-bottom-line-business-of-broadcast-new.html. – Title from the screen.
  13. Infotainment [Electronic resourse] // Cambridge Dictionary. – Mode of access: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/infotainment?a=british. – Title from the screen.
  14. Харченко С. В. Особенности развития средств массовой коммуникации [Электронный ресурс] / С. В. Харченко, С. Н. Хандюков // Инфотейнмент и эдьютейнмент. 3 i: intellect, idea, innovation. – 2017. – № 1. – Режим доступа: http://www.ksu.edu.kz/files/nauka/3 I/2017/1 nomer/handyukov-harchenko.pdf. – Загл. с экрана.
  15. Бабенко В. Гібридизація новинного мовлення [Електронний ресурс] / В. Бабенко // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. «Журналістика». – 2012. – Вип. 38. – C. 243–249. doi: https://doi.org/10.30970/vjo.2013.38.5252
  16. Чарських І. Ю. Онлайн-інфотейнмент у міжнародних новинах медіа-корпорацій / І. Ю. Чарських, О. С. Короваєв // Гілея : наук. вісн. – 2016. – Вип. 106. – С. 306–310.
  17. Закірова С. Технологічний детермінізм засобів масової комунікації у часі і просторі (за теоретичною концепцією Харольда Інніса) [Електронний ресурс] / С. Закірова // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В. І. Вернадського : зб. наук. пр. – Київ, 2017. – Вип. 48. – С. 615–629. doi: https://doi.org/10.15407/np.48.615
  18. Корнєєв В. М. Комунікаційні технології як засоби проектування соціальної дійсності / В. М. Корнєєв // Наук. зап. Ін-ту журналістики. – 2014. – Т. 56. – С. 176–181.
  19. Крутій К. Едьютейнмент: навчання як розвага. Дошкільне виховання. – 2017. – № 1. – С. 2–6.
  20. Вільчинська І. Ю. Актуальні форми медійних продуктів як відображення сучасних тенденцій в українському інформаційно-політичному просторі // І. Ю. Вільчинська // Вісн. Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв. – 2015. – № 2. – С. 187–190.