Закірова С. - Технологічний детермінізм засобів масової комунікації у часі і просторі (за теоретичною концепцією Харольда Інніса) (2017)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2017, Вип. 48)Ukrainian English

Закірова С.

Технологічний детермінізм засобів масової комунікації у часі і просторі (за теоретичною концепцією Харольда Інніса)

Рубрика: Розділ IV. Еволюційні процеси соціокультурного розвитку

Анотація: У статті розглядаються основні положення теорії комунікації канадського вченого, засновника Торонтської школи комунікації Х. Інніса. Проводиться аналіз концепції Х. Інніса щодо впливу технології засобів масової комунікації на соціально-політичні процеси. Зазначено, що Х. Інніс виділяв два види медіа: часові та просторові. Кожен з видів засобів масової комунікації характеризувався особливим матеріалом виготовлення і способом збереження та передачі інформації. Відповідно до комунікаційної теорії Х. Інніса технологія засобів масової комунікації впливає на конкуренцію медіа між собою і сприяє виникненню монополії на знання.

Ключові слова: комунікація, засіб масової комунікації, Х. Інніс, цивілізація, медіа.



Цитованість авторів публікації:
  • Закірова С. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)

Бібліографічний опис для цитування:
Закірова С. Технологічний детермінізм засобів масової комунікації у часі і просторі (за теоретичною концепцією Харольда Інніса) / С. Закірова // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2017. - Вип. 48. - С. 615-629. doi: https://doi.org/10.15407/np.48.615


Бібліографія:

  1. Carey J. W. Harold Adams Innis and Marshall McLuhan // The Antioch Review. Vol. 27, no. 1 (Spring, 1967), pp. 5–39; Kumar К. Market Economy and Mass Literacy: Revisiting Innis’s Economics of Communication // Economic and Political Weekly. Vol. 28, no. 50 (Dec. 11, 1993), pp. 2727–2734; Deibert R. J. Harold Innis and the Empire of Speed // Review of International Studies. Vol. 25, no. 2 (Apr., 1999), pp. 276–277. doi: https://doi.org/10.2307/4610816
  2. Buxton W., BardiniT. TracingInnisandMcLuhan [Електронний ресурс] // Canadian Journal of Communications. – 2012, Vol. 37, no. 4. – Режим доступу: http://www.cjc-online.ca/index.php/journal/article/view/2659/ 2735. – Дата звернення: 8.05.2017. – Назва з екрана.
  3. Архангельская И. Б. Теория коммуникации в трудах Х.-А. Инниса и Г.-М. Маклюэна / И. Б. Архангельская // Вестн. Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. Сер. Социальные науки. – 2007. – № 3 (8). – C. 148–152.
  4. Беззубова О. В. Коммуникативная теория Гарольда Инниса / О. В. Беззубова //«Studia culturae». Вып. 13. Альманах кафедры культурологии и Центра изучения культуры философского факультета Санкт-Петербургского государственного университета. – Санкт-Петербург : Санкт-Петербургское философское общество, 2011. – С. 85–94.
  5. Володенков С. В. Теория коммуникации Х. А. Инниса и современные информационно-коммуникационные технологи: политологический анализ / С. В. Володенков // Социально-политические науки. – 2011. – № 1. – С. 166–169.
  6. Ороховська Л. А. Історико-філософська репрезентація мас-медіа в стародавні часи / Л. А. Ороховська // Вісник Національного авіаційного університету. Сер. : Філософія. Культурологія. – 2011. – № 2. – С. 44–48.
  7. Почепцов Г. Классические медиатеории: Гарольд Иннис [Электронный ресурс] / Г. Почепцов. – 2013. – Режим доступа: http://osvita.mediasapiens.ua/ethics/manipulation/klassicheskie_mediateorii_garold_innis/. – Дата обращения: 10.05.2017. – Загл. с экрана.
  8. Мак-Люэн М. Галактика Гутенберга: Сотворение человека печатной культуры / Мак-Люэн Маршалл ; пер. с англ. А. Юдин. – Киев : Ника- Центр: Эльга, 2003. – 432 с.
  9. Innis H. Empire and Communication. London, Oxford Press. 1950. 230 p. [Electronic resource]. – Mode of access: https://www.gutenberg.ca/ebooks/innis-empire/innis-empire-00-h.html/. – Title from the screen.
  10. Innis H. The Bias of Communication / H. Innis. Toronto, University of Toronto Press. – 1951. – 226 p.
  11. Marshall Soules. Harold Adams Innis: The Bias of Communications and Monopolies of Power [Electronic resource]. – Mode of access: http://www.media-studies.ca/articles/innis.htm. – Title from the screen.
  12. Степанов В. Знакомьтесь: Гарольд Иннис – предтеча медиаэкологии как науки [Електронный ресурс] / В. Степанов. – 2011. – Режим доступа: http://media-ecology.blogspot.com/2011/02/1.html. – Дата обращения: 10.05.2017. – Загл. с экрана.
  13. Дьякова Е. Г. Массовая коммуникация и власть / Е. Г. Дьякова. – Екатеринбург : УрО РАН, 2002. – 299 с.
  14. Соков И. А. Политическая история Канады: взгляд из России: сборник статей / И. А. Соков. – Москва : Директ-Медиа, 2013. – 326 с.