Венідиктова А. - Міжнародні стандарти якості бібліотечно-інформаційного обслуговування (2017)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2017, Вип. 48)Ukrainian English

Венідиктова А.

Міжнародні стандарти якості бібліотечно-інформаційного обслуговування

Рубрика: Розвиток стандартизації бібліотечної справи в контексті реалізації сучасних форм і методів роботи

Анотація: Розглянуто основні положення міжнародних стандартів у контексті забезпечення якості бібліотечного обслуговування. Розкрито аспекти впливу бібліотек відповідно до положень стандартів. Акцентовано увагу на потребі запровадження системного вивчення інтересів та запитів користувачів, їхніх сподівань та очікувань, а також виявлення можливих конкурентів та потенційних партнерів з метою формування ефективної політики управління якістю бібліотечно-інформаційного обслуговування. Зазначено, що поступове впровадження новітніх методик із оцінювання е-ресурсів та е-сервісів у бібліотеки, організація бібліотечної статистики і вимірювання якості та ефективності роботи бібліотек у контексті міжнародних стандартів та забезпечення пріоритетності клієнтоорієнтованого обслуговування сприятимуть інтеграції бібліотек України у європейське співтовариство.

Ключові слова: якість, міжнародні стандарти, вплив бібліотек, політика управління якістю, сервіс, культура обслуговування.



Цитованість авторів публікації:
  • Венідиктова А. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)

Бібліографічний опис для цитування:
Венідиктова А. Міжнародні стандарти якості бібліотечно-інформаційного обслуговування / А. Венідиктова // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2017. - Вип. 48. - С. 100-112. doi: https://doi.org/10.15407/np.48.100


Бібліографія:

  1. ДСТУ ISO 9000:2007 (ISO 9000:2005, IDT) Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів. – Чинний від 2008–01–01. – Київ : Держспоживстандарт України, 2008. – 29 с.
  2. ДСТУ ISO 11620:2016 (ISO 11620:2014, IDT) Показники функціонування бібліотек. Інформація та документація. Library performance indicators. Information and documentation. – Чинний від 2016–09–01. – Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2016. – 100 с.
  3. ДСТУ ISO 16439:2016 (ISO 16439:2014, IDT) Методи та процедури оцінювання впливу бібліотек. Інформація та документація. Methods and procedures for assessing the impact of libraries. Information and documentation. – Чинний від 2016–09–01. – Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2016. – 82 с.
  4. ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги.– Чинний від 2016–07–01. – Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2016. – 22 с.
  5. Ахмадова Ю. А. Система менеджмента качества библиотеки : учеб. практ. пособие / Ю. А. Ахмадова. – Санкт-Петербург : Профессия, 2007. – 264 с.
  6. Василенко О. М. Визначення соціальної ефективності бібліотечно-інформаційної діяльності: проблеми нормативного забезпечення в Україні / О. М. Василенко // Проблеми розвитку інформаційного суспільства: матеріали 4 Міжнар. форуму (Київ, 26–29 листоп. 2013 р.) /Асоціація «Інформатіо-Консорціум» УкрІНТЕІ. – Київ : УкрІНТЕІ, 2013. – Ч. 1. – С. 29–34.
  7. Василенко О. М. Імплементація міжнародних стандартів у діяльність бібліотек України в контексті наукового дослідження / О. М. Василенко // Бібліотека. Наука. Комунікація. Стратегічні завдання розвитку наукових бібліотек: матеріали Міжнар. наук. конф. (Київ, 3–5 жовт. 2017 р.) / НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського, Асоц. б-к України, Рада директорів. б-к та інформ. центрів – членів МААН. – Київ, 2017. – С. 11–15.
  8. Полл Р. Измерение качества работы / Р. Полл, П. Бокхорст. – Москва : Логос, 2001. – 152 с.
  9. Солоіденко Г. І. Сучасні критерії та показники оцінювання якості роботи бібліотеки / Г. І. Солоіденко // Сучасні проблеми діяльності бібліотеки в умовах інформаційного суспільства: матеріали 4 Міжнар. наук.-практич. конф. (Львів, 29 верес. 2011 р.) – Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2011.– С. 155–160.
  10. Ткаченко Т. П. Засади формування системи якості бібліотеки / Т. П. Ткаченко // Вісн. Харків. Держ. акад. культури. – Харків, 2012. – Вип. 37. – С.120–128.