np.nbuv.gov.ua
ISSN 2224-9516 (Print)
ISSN 2224-9524 (Online)
АРХІВ (Всі випуски) / Зміст випуска (2021, Вип. 62)
Бачинська Н., Клименко О. Підготовка майбутніх фахівців зі спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа": до питання формування фонду навчальної літературиРубрика: Розділ 1. Розвиток діяльності наукових бібліотек в умовах трансформації наукових комунікацій Анотація: Реформування вітчизняної вищої школи передбачає запровадження нових спеціальностей і спеціалізацій, що потребує оновленого пакету навчальної літератури та спонукає викладачів до створення сучасних підручників та посібників. Мета статті – розкрити особливості формування фонду навчальної літератури для студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» на прикладі Київського національного університету культури і мистецтв. Методи дослідження. Досягненню поставленої мети сприяло використання загальнонаукових (аналізу, синтезу, узагальнення) та спеціальних методів дослідження (порівняльно-історичного, ретроспективного, проблемно-хронологічного). Наукова новизна. Аргументовано, що видання, якими активно послуговуються викладачі і студенти Київського національного університету культури і мистецтв, ґрунтуються на упорядкуванні теоретичних, методологічних та практичних досягнень бібліотекознавства як науки, оскільки вони заповнили велику прогалину у забезпеченні навчально-методичного складника освітніх програм спеціальності 029. Констатовано, що науковці галузевої вищої освіти активно запроваджують у навчальний процес концептуальні моделі підготовки фахівців нової генерації, застосовуючи цілий комплекс навчальної літератури. Висновки. Сучасній бібліотечно-інформаційній освіті притаманні багатоаспектність, варіативність, новизна, випереджальний характер, перспективність подальших розробок, удосконалення якісної підготовки бібліотечно-інформаційних фахівців ХХI ст. І сьогодні залишаються актуальними такі завдання, поставлені В. Бабичем на початку 90-х років ХХ ст., як створення науково-дослідного консультативного центру у сфері бібліотечно-інформаційної освіти, до функцій якого входили б розробки методологічного, філософського і теоретичного характеру в галузі бібліотекознавства, бібліографознавства, книгознавства, інформаційної діяльності, а також наукове обґрунтування змісту фахової освіти, її прогнозування та ін. Докорінна трансформація вітчизняної бібліотечної галузі у потужну галузь інформаційної індустрії потребує максимально прикладної орієнтації навчального процесу та інтеграцію бібліотечної освіти і практики, що результується у застосуванні ефективних інтелектуальних стратегій та продуктивних пошукових тактик. Ключові слова: бібліотекознавство, вища бібліотечна освіта, навчальний посібник, Київський національний університет культури і мистецтв. Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Бібліографія:
|