Солоіденко Г. - Науково-методична діяльність у дослідженнях фахівців та інструктивно-методичних виданнях Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського (2022)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2022, Вип. 66)Ukrainian English

Солоіденко Г.

Науково-методична діяльність у дослідженнях фахівців та інструктивно-методичних виданнях Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського

Рубрика: Розділ 1. Розвиток діяльності наукових бібліотек в умовах трансформації наукових комунікацій

Анотація: Мета статті. Теоретичне узагальнення поглядів та прогнозів фахівцівстосовно подальшого розвитку науково-методичної діяльності, впровадження інноваційних форм та методів методичної роботи у новому інформаційнокомунікаційному середовищі. Поширення досвіду Національної бібліотекиУкраїни В. І. Вернадського з розроблення та оновлення інструктивно-методичнихдокументів, сучасних критеріїв та показників оцінки діяльності бібліотек. Методи дослідження. Використання загальнонаукових (аналізу, узагальнення) таспеціальних методів дослідження (порівняльно-історичного, ретроспективного, проблемно-хронологічного) сприяло досягненню поставленої мети. Наукова новизна. У статті проаналізовано стан науково-методичної діяльностіу працях та дослідженнях вітчизняних науковців. Представлено досвід роботиНаціональної бібліотеки України В. І. Вернадського, інших національних танаукових бібліотек з розроблення та впровадження нових підходів до визначення механізму оцінювання ефективності науково-методичної роботи. Доведено,що реалізація окреслених завдань потребує удосконалення основних функцій,методів, прийомів і форм бібліотечної роботи шляхом розроблення регламентних документів, надання організаційно-методичної допомоги за всіма напрямами діяльності; вивчення, впровадження і поширення бібліотечного досвіду; підвищення кваліфікації бібліотечних фахівців. Висновки. Українські науковці наголошують на необхідності подальшого розвитку науково-методичноїдіяльності, яка є важливою умовою затребуваності бібліотеки в суспільстві.Адже нині в Україні відбуваються процеси переосмислення характеру потреббібліотек у методичному забезпеченні, формування нової концепції методичної роботи, яка передбачає активну діяльність бібліотек у інформаційнокомунікаційному середовищі. Акцентована увага на важливості інтеграції методичної роботи з сучасними видами управлінської діяльності – інноваційної тамаркетингової. Доведено, що результативність науково-методичної діяльностісьогодні безпосередньо залежить від чіткого уявлення про вектори розвиткусучасної бібліотеки.

Ключові слова: бібліотеки, науково-методична діяльність, методичне забезпечення бібліотек, нормативно-правові та інструктивно-методичні документи.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Солоіденко Г. Науково-методична діяльність у дослідженнях фахівців та інструктивно-методичних виданнях Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського / Г. Солоіденко // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2022. - Вип. 66. - С. 122-136. doi: https://doi.org/10.15407/np.66.122


Бібліографія:

  1. Білик О., Гудімова Н. Роздуми щодо оцінювання якості роботи бібліотеки. Бібліотечна планета. 2011. № 4. С. 28–32.
  2. Василенко О. М., Данильченко Т. В. Електронне середовище як засіборганізації науково-методичної роботи. Бібліотека. Наука. Комунікація. Матеріали Міжнар. наук. конф. (Київ, 6–8 жовт. 2015 р.). Національна бібліотекаУкраїни імені В. І. Вернадського. Київ, 2015. Ч. 1. С. 23–26.
  3. Загуменна В. В., Кузьменко О. І., Дейч Д. М. Науково-методична діяльність як важлива складова розвитку сучасної бібліотеки. Бібліотекознавство.Документознавство. Інформологія. 2020. № 2. С. 20–27.
  4. Ковальчук Г. Формування методичного простору в бібліотечному середовищі України у пострадянський період. Бібліотечний форум: історія, теоріяі практика. 2018. № 3 (13). С. 26–30.
  5. Миколенко Р. І. Сучасні критерії оцінювання діяльності бібліотек. Бібліотечна планета. 2010. № 4. С. 17–20.
  6. Свобода А. Методична діяльність як типологічна функція національноїбібліотеки (перспективи її розвитку в НБУВ). Бібліотечний вісник. 1998. № 2.С. 6–9.
  7. Солоіденко Г. І. Науково-методична робота бібліотек: становлення та новийвектор розвитку. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2021. Вип. 62. С. 188–202.
  8. Ткаченко Т. П. Упровадження системи управління якістю в бібліотеках України. Вісник Харківської державної академії культури. 2014. Вип. 43.С. 157–165.
  9. Цвіркун І. Трансформація ролі науково-методичного керівництва на сучасному етапі розвитку бібліотеки. Вісник Львівського університету. Серія: Книгознавство, бібліотекознавство та інформаційні технології. 2009. Вип. 4.С. 225–229.
  10. Цуріна І., Талаєвська М. Методична робота в офлайновому режимі.Бібліотечна планета. 2006. № 2. С. 17–19.