np.nbuv.gov.ua
ISSN 2224-9516 (Print)
ISSN 2224-9524 (Online)
АРХІВ (Всі випуски) / Зміст випуска (2022, Вип. 66)
Яковенко О. Бібліотека – вищий навчальний заклад: аспекти взаємодії у системі соціальних комунікацій (на прикладі практики студентів у Національній бібліотеці України імені В. І. Вернадського)Рубрика: Розділ 1. Розвиток діяльності наукових бібліотек в умовах трансформації наукових комунікацій Анотація: Мета статті. Обґрунтувати доцільність поглиблення взаємодії між бібліотеками і вищими навчальними закладами як партнерами у системі соціальних комунікацій з метою забезпечення інформаційної підтримки освітньої та науковоїдіяльності студентів у процесі проходження ними бібліотечно-документознавчоїпрактики. Методологічною основою дослідження є: системний підхід, структурний аналіз, синтез, спостереження, експеримент, соціально-комунікаційнийметод. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні основних напряміввзаємодії між установами – соціальними партнерами за сучасних умов розвиткусистеми соціальних комунікацій, зростаючої конкуренції серед наукових, освітніх, інформаційних закладів; удосконаленні організації проведення практики студентів вищих навчальних закладів на базі бібліотечно-інформаційної установи.Набули подальшого розвитку: методичний підхід щодо закріплення теоретичнихзнань, отриманих під час навчання у вищому навчальному закладі; застосуваннянових форм і методів роботи зі студентами, реалізації проєктів, які впливають наформування у них професійних умінь і навичок, сприяють поглибленню інтересудо наукової роботи. Висновки: акцентовано увагу на доцільності розширеннявзаємодії між бібліотекою та вищим навчальним закладом задля забезпеченняподальшого розвитку науки й освіти, реалізації спільних проєктів і програм;представлено багаторічний досвід проведення практики студентів вищого на-вчального закладу в бібліотечній установі національного рівня з використаннямнових форм і методів роботи, інформаційно-комунікаційних технологій, організацією розважально-інтелектуальних ігор, виконанням творчих завдань; висвітлено враження студентів від проведеної практики, міжособистісного спілкуванняз керівниками, користування документними й електронними ресурсами бібліотеки, що дозволяє установі знаходити шляхи оптимізації бібліотечного сервісу, відстежувати доцільність уже наявних і необхідність упровадження нових способіввзаємодії між бібліотекою та вищим навчальним закладом. Ключові слова: соціальна комунікація, міжособистісна комунікація, взаємодія, соціальне партнерство, освітня діяльність, практика студентів, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Київський університетімені Бориса Грінченка. Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Бібліографія:
|