Охріменко Г.
Основні напрями та інструменти інформаційної та аналітичної культури сучасного менеджера соціокультурної діяльності бібліотечних установ в Україні: компетентнісний підхідРубрика: Цифровізація і соціокультурна діяльність бібліотечних і освітніх закладів України Анотація: У дослідженні подано характеристику ролей менеджера соціокультурної діяльності бібліотечних установ в Україні під призмою компетентнісного підходу. Базова особливість менеджменту у сфері культури полягає в тому, що забезпечення ресурсами відбувається на основі залучення інтересів різних соціальних інститутів: спонсорів, інвесторів, благодійних організацій та інших донорів. Сучасний менеджер у сфері культури повинен відповідати своїй ролі, залежно від позиції в ієрархічній піраміді, шляхом прийняття стратегічних, управлінських чи операційних рішень. Водночас необхідно володіти аналітичними та комунікативними навичками для налагодження спілкування з працівниками й громадськістю, а також для отримання та передання інформаційних даних у функціонуванні організації. У цьому контексті варто виділити основні напрями інформаційної та аналітичної культури менеджера соціокультурної діяльності: а) інформаційна гігієна й медійна грамотність менеджера соціокультурної діяльності; б) візуалізація ідей менеджера соціокультурної діяльності; в) підготовка сторітелінгових презентацій як якісного інформаційно-аналітичного продукту; г) формування корпоративної культури та прийняття управлінських рішень на основі якісних даних. Ключові слова: менеджер соціокультурної діяльності, бібліотека, інформаційна культура, аналітична культура.
Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Охріменко Г. Основні напрями та інструменти інформаційної та аналітичної культури сучасного менеджера соціокультурної діяльності бібліотечних установ в Україні: компетентнісний підхід / Г. Охріменко // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2024. - Вип. 70. - С. 233-244. doi: https://doi.org/10.15407/np.70.233
Бібліографія: - Андерсон К. Успішні виступи на TED: Рецепти най кращих спікерів. Київ : Наш Формат, 2016. 256 с.
- Антонюк О. Менеджмент культурно-мистецької сфери. Часоп. Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. 2011. № 2. С. 104–110.
- Бути медіаграмотним: десять необхідних компетентностей. Детектор медіа. MediaSapiens. 2017. 24 трав. URL: https://ms.detector.media/mediaosvita/post/18961/2017-05-24-buty-mediagramotnym-desyat neobkhidnykh-kompetentnostey (дата звернення: 04.12.2023).
- Друкер П. Ф. Виклики для менеджменту ХХІ ст. Київ : КМ-Букс,2020. 240 с.
- Єфанова А. Г. Формування моделі ефективного менеджера. Державата регіони. № 3. 2008. С. 110–114.
- Іванова Ю. М., Ушакова І. М., Радько О. В. Оцінка особистісних якостей менеджерів як фактора під вищення ефективності роботи компанії. Дніпр. наук. часоп. публіч. управління, психології, права. 2021. № 1. С. 65–70. https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2021.1.10 doi: https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2021.1.10
- Мартиненко М. М. Основи менеджменту. Київ : Каравела, 2005. 494 с.
- Роуді М. Скетчноутинг : посіб. з візуалізації ідей. 3-тє вид. Харків : КСД, 2019. 224 с.
- Шевчук А. Як створювати презентації, які продають ідеї: 10 лайфхаків від експерта. PRO Ідеї. 2020. 15 жовт. URL: https://www.proidei.com/presentation-1510 (дата звернення: 04.12.2023).
- ЮНЕСКО визначила п’ять при нципів медійної та інформаційноїграмотності. Укрінформ. 2017. 26 лют. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric society/2182980-unesko-viznacila-pat-principiv-medijnoi-ta-informacijnoi gramotnosti.html (дата звернення: 04.12.2023).
- Drakaki M. The Role of the Professional Culture Manager in the Creation, Development and Sustainability of a Museum: The Case of the Museum of School Life of the Municipality of Chania. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 147. 25 August 2014. Pр. 327-331. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.106
- Hopkins J., Lee J. Data Analysis Course. Simply Statistics. 11 November, 2007. (Last accessed: 20.03.2023).
- Eight Levels of Analytics. (2008). SAS. No. 4. Cary, NC: SAS Institute. (Last accessed: 20.03.2023).
|