Іванова Н. - Перспективи суспільного діалогу в інформаційну добу (2021)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2021, Вип. 61)Ukrainian English

Іванова Н.

Перспективи суспільного діалогу в інформаційну добу

Рубрика: Розділ 1. Стратегічні комунікації в умовах інформаційних викликів часу

Анотація: У праці охарактеризовано роль і нформаційних технологій у розширенні можливостей суспільного діалогу з метою стабілізації і розвитку соціального буття. Зазначається, що інформаційні структури, як важливий елемент системи соціальної регуляції, у суспільному діалозі передусім громадянського суспільства і держави можуть впливати на інтеграційні процеси всередині суспільства, відповідально взявши на себе роль суспільних медіаторів та підтримуючи високий рівень ведення діалогу. Приділено увагу проблемам соціальної відповідальності медіа як суб’єкта суспільного розвитку. Медіа, використовуючи різні форми комунікативної взаємодії у співвідношенні до відповідних запитів суспільства, володіючи регулятивним потенціалом соціальної комунікації, можуть посилювати смислоутворювальні імпульси суспільної дискусії.

Ключові слова: соціальні комунікації, медіа, суспільний діалог, інформаційні технології, інформування, держава, суспільство.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Іванова Н. Перспективи суспільного діалогу в інформаційну добу / Н. Іванова // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2021. - Вип. 61. - С. 40-49. doi: https://doi.org/10.15407/np.61.040


Бібліографія:

  1. Гарматій О. Особливості медіавідображення конфліктності. Вісн. Нац. ун-ту «Львівська політехніка». Сер.: Журналістика. 2017. Вип. 883, № 1. с. 23–29.
  2. Хоменко Т. Толерантність ЗМІ в умовах кризових ситуацій. Вісн. Нац. ун-ту «Львівська політехніка». Сер.: Журналістика. 2019. Вип. 45. С. 343–350.
  3. Трегуб К. С. Мас-медіа як суб’єкт соціальної відповідальності. Актуальні проблеми філософії та соціології. 2015. Вип. 4. С. 136–140.
  4. Соціологія: терміни, поняття, персоналії : навч. словник-довідник / уклад.: В. М. Піча, Ю. В. Піча, Н. М. Хома та ін. ; за заг. ред. В. М. Пічі. 2-ге вид., стереотип. Львів : Новий Світ-2000, 2002. 480 с.
  5. Україна: шлях до консолідації суспільства: національна доповідь / [С. І. Пирожков, Ю. П. Богуцький, Е. М. Лібанова, О. М. Майборода та ін]; Ін-т політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України. Київ: НАН України, 2017. 336 с.
  6. Романюк А., Коваленко І. Соціальна відповідальність засобів масової інформації: спроба концептуального обґрунтування. Вісн. ХДАК. Вип. 56.
  7. Трегуб К. С. Особливості функціонування мас-медіа у період трансформації сучасного українського суспільства: проблема соціальної відповідальності. Вісн. Нац. ун-ту «Львівська політехніка». Сер.: Соціологічна. 2015. Вип. 9. С. 138–146.
  8. Малєєва Н. С. Соціальний онлайн-діалог як комунікативна технологія врегулювання соціального конфлікту в сучасному суспільстві. doi: https://doi.org/10.32840/2663-6026.2019.5-1.27
  9. Ченбай Н. А. Трансформації ідентичності в умовах інформаційно-технологічної революції (соціокультурний аспект). Вісн. Нац. авіац. ун-ту. Сер.: Філософія. Культурологія. Київ: НАУ, 2019. № 2 (30). С. 95–100. doi: https://doi.org/10.18372/2412-2157.30.14431
  10. Шлемкевич Т. В. Інформаційно-комунікаційні чинники впливу на громадянське суспільство в сучасній Україні. Політикус. 2019. № 5. С. 38–43. doi: https://doi.org/10.24195/2414-9616-2019-5-38-43
  11. Іванова О. А. Управління громадською думкою в умовах інформаційного суспільства: стратегічний підхід. Діалог: Медіастудії. 2018. № 24.
  12. Препотенська М. П. Толерантність як фактор конфліктогенності: соціально-філософський ракурс. Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. Івана Франка. Філософ. науки. 2020. Вип. 2 (88). С. 113–122.