Черняк І.
Бібліотеки освітніх закладів в умовах регіональної політикиРубрика: Розділ 3. Довідково-бібліографічні ресурси Анотація: Мета роботи – визначити законодавче підґрунтя діяльності бібліотек освітніх закладів в умовах регіональної політики. Методологія статті базувалася на застосуванні сукупності спеціальних методів дослідження (порівняльний, ретроспективний) та загальнонаукових (аналізу, синтезу, узагальнення та аналітико-синтетичного опрацювання інформації). Наукова новизна роботи полягає у розширенні уявлень щодо нормативно-правового забезпечення інформаційно-комунікаційної взаємодії на регіональному та міжрегіональному рівнях, організації галузевого та міжгалузевого співробітництва бібліотек із застосуванням новітніх технологій Висновки. Здійснене дослідження дозволяє констатувати, що в умовах формування інформаційного суспільства та становлення суспільства знань функції бібліотек, їхнє місце у системі наукової, освітньої та культурної інфраструктури суспільства зазнали кардинальних змін, що віддзеркалила система нормативно-правових актів міжнародного та національного рівнів. На сучасному етапі Українська держава особливу увагу приділяє сприянню реалізації потенціалу розвитку наукового напряму закладів вищої освіти на основі оцінювання динаміки показників наукового, науково-освітнього, науково-технічного та інноваційного рівнів, визнання наукових досягнень ЗВО, перспектив пріоритетних напрямів розвитку наукової, технічної та інноваційної діяльності. Ключові слова: бібліотека, інформаційний простір, суспільство знань, інтеграція, взаємодія.
Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Черняк І. Бібліотеки освітніх закладів в умовах регіональної політики / І. Черняк // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2021. - Вип. 62. - С. 479-494. doi: https://doi.org/10.15407/np.62.479
Бібліографія: - Бакуменко Л. Г. Репозитарії бібліотек вищих навчальних закладів України: принципи організації корпоративної взаємодії : автореф. дис. … канд. наук із соц. комунікацій. Харків. держ. акад. культури. Харків, 2013. 20 с.
- Декларація принципів «Побудова інформаційного суспільства – глобальне завдання у новому тисячолітті»: Декларація Організації Об’єднаних Націй від 12.12.2003.
- Клименко О. З. Різновиди співпраці українських бібліотек в інформаційному суспільстві. Наук. праці Нац. б-ки України ім. В. І. Вернадського. Київ, 2016. Вип. 44. С. 7–19.
- Клименко О. Сучасні виклики та завдання бібліотек в умовах цифровізації. Бібліотечний вісник. 2020. № 6. С. 44–47.
- Колесникова Т. Кластер як нова регіональна модель інтеграції бібліотек ВНЗ України: концептуальні характеристики та умови реалізації. Освіта регіону. 2010. № 3. С. 181–188.
- Корнілова Є. О. Корпоративні технології у наукових бібліотеках. Бібліотечний вісник. 2007. № 4. С. 7–12.
- Костирко Т. Концепти моделювання регіональної системи бібліотечно-інформаційних ресурсів вищих навчальних закладів. Вісник Книжкової палати. 2008. № 4. С. 17–19.
- Лобановська І. Взаємодія освітянських бібліотек України у формуванні інтегрованого галузевого інформаційного ресурсу: організаційний аспект. Вісник Книжкової палати. 2014. № 9. С. 16–19.
- Мар’їна О. Ю. Інформаційно-комунікаційна взаємодія як фактор розвитку регіональних бібліотечних систем : автореф. дис. ... канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.03. Харк. держ. акад. культури. Харків, 2011. 20 с.
- Мар’їна О. Розвиток корпоративних бібліотечних проектів в Україні. Вісник Книжкової палати. 2010. № 1. С. 22–25.
- Перетворення нашого світу: порядок денний у сфері сталого розвитку до 2030 року.
- Про бібліотеки і бібліотечну справу : Закон України від 27.01.1995 р. № 33/95-ВР.
- Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021–2027 роки : Постанова Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. |№ 695.
- Про затвердження Положення про мережу освітянських бібліотек МОН України та АПН України : Наказ МОН України та АПН України від 30.05.2003 р. № 334/31.
- Про Національну доктрину розвитку освіти : Указ Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002.
- Про Національну програму інформатизації : Закон України від 04.02.1998 р. № 74/98-ВР.
- Про Національну стратегію розвитку освіти в України на період до 2021 року : Указ Президента України від 25.06.2013 р. № 344/2013.
- Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.05.2013 р. № 386-р.
- Про схва лення Стратегії розвитку бібліотечної справи на період до 2025 року «Якісні зміни бібліотек для забезпечення сталого розвитку України» : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 р. № 219-р.
- Рогова П. Про концепцію створення інтегрованого галузевого інформаційного ресурсу на базі Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського. Вісник Книжкової палати. 2013. № 10. С. 8–11.
- Самчук Л. І., Лисиця Н. В. Розвиток кооперативної діяльності освітянських бібліотек України з формування електронних каталогів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. № 2 (28).
- Статут Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського (нова редакція) : Постанова Президії Національної академії педагогічних наук України від 19.03.2020 р. № 1-2/4-64.
- Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 рр. : Проєкт / Мін-во освіти і науки України. Київ, 2020. 71 с.
- Шоробура І. М. Вітальне слово до учасників науково-практичного семінару. Бібліотека в освітньому просторі. Матеріали науково-практичного семінару «Корпоративна діяльність як засіб підвищення ефективності використання ресурсної бази бібліотек вишів та оптимізація бібліотечної праці : інформ. бюлетень для працівників б-к ДВНЗ Хмельницької області / редкол.: О. О. Мацей, С. А. Молчанова, О. О. Костюк ; гол ред. О. Б. Айвазян. Хмельницький : Хмельницький нац. ун-т, 2017. Вип. 23. С. 6–9.
- Як ООН підтримує Цілі сталого розвитку в Україні.
- Якуніна Н. В. Бібліотеки закладів вищої освіти: сучасні виклики. Бібліотечний Меркурій. 2019. Вип. 2 (22). С. 267–271.
|