Половинчак Ю. - Стратегія дослідження соціальних медіа як дискурсивного простору (2016)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2016, Вип. 43)Ukrainian English

Половинчак Ю.

Стратегія дослідження соціальних медіа як дискурсивного простору

Рубрика: Розділ III. Бібліотечні трансформації в умовах розвитку електронних інформаційних технологій

Анотація: Стаття присвячена висвітленню специфіки аналізу дискурсу соціальних медіа та виявленню його основних характеристик. У дослідженні наголошується на особливостях соціальних медіа як середовища формування й трансляції шаблонів індивідуальної та колективної поведінки, дискурсивних стратегій та інтерпретаційних моделей. Запропоновано критерії визначення українського сегмента інтерактивного інформаційно-комунікаційного простору. Визначено перелік маркерів – ключових показників для дослідження комунікації в мережі Інтернет.

Ключові слова: соціальні медіа; аналіз соціальних медіа; маркери; дискурс-аналіз.



Цитованість авторів публікації:
  • Половинчак Ю. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)

Бібліографічний опис для цитування:
Половинчак Ю. Стратегія дослідження соціальних медіа як дискурсивного простору / Ю. Половинчак // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2016. - Вип. 43. - С. 366-381. doi: https://doi.org/10.15407/np.43.366


Бібліографія:

  1. Digital News Report [Electronic resource]. – Reuters Institute. – 2016. – 124 р. – Mode of access: http://www.digitalnewsreport.org/. – Accessed date: 03.07.2016. – Title from the screen.
  2. Meier S. Der Fall Demjanjuk im Netz. Instrumentarien zur Analyse von Online-Diskursen am Beispiel einer erinnerungskulturellen Debatte / S. Meier, V. Sommer // Wiesbaden: Springer Fachmedien, 2013. – pp. 119–143. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-00493-4_6
  3. Potter J. and Wetherell M. Discourse and Social Psychology: Beyond Attitudes and Behaviour / J. Potter, M. Wetherell. – London : Sage, 1987. – 256 р.
  4. Кулик В. Дискурс українських медій: ідентичності, ідеології, владні стосунки / В. Кулик. – Київ : Критика, 2010. – 655 с.
  5. Гранчак Т. Соціокультурний дискурс російських національних бібліотек як джерело визначення пріоритетних маркерів національної пам’яті / Т. Гранчак // Бібл. вісн. – 2015. – № 4. – С. 14–22.
  6. Iedema R. Multimodality, resemiotization: extending the analysis as multi-semiotic practice [Electronic resource] / R. Iedema. – Mode of access: http://vcj. sagepub. com/content/2/1/29. abstract. – Accessed date: 05.07.2016. – Title from the screen. doi: https://doi.org/10.1177/1470357203002001751
  7. Meier S. Multimodal online communication through the lense of practice theory / S. Meier, P. Christian // Georgetown Round Table on Languages and Linguistics (GURT). – Washington D.C., 10.–13.03.2011. – Mode of access: https://www.tu-chemnitz.de/phil/imf/mk/online-diskurse/publikationen.php. – Accessed date: 05.07.2016. – Title from the screen.
  8. DFG-Projekt. Online-Diskurse – Methodeninstrumentarium der Datenerhebung und -analyse zur Bestimmung von Online-Diskursen als gesellschaftliche Praktiken [Electronic resource]. – Mode of access: https://www.tu-chemnitz.de/phil/imf/mk/online-diskurse/index.php. – Accessed date: 07.07.2016. – Title from the screen.
  9. Thimm C. Kontextualisierung durch Hashtags. Die Mediatisierung des politischen Sprachgebrauchs im Internet / C. Thimm, J. Einspaenner, M. Dang-Anh. – Stuttgart : ibiden-Verlag, 2013. – p. 139, 156.
  10. Горошко Е. И. Интернет-коммуникация как новая речевая формация / Е. И. Горошко. – Москва : Наука, Изд-во Флинта, 2012. – C. 9–52.
  11. Белонучкин Г. Политический сегмент российского Интернета, его развитие и перспективы / Г. Белонучкин, Е. Михайловская // Текст – Дискурс. Гипертекст – Интернет-дискурс : сб. науч. ст. – Санкт-Петербург : СПбГУЭФ, 2010. – 183 с.
  12. Этлинг Б. Публичный дискурс в российской блогосфере / Б. Этлинг, К. Алексанян, Д. Келли [и др.] // Исследования центра Бермана. – 2010. – 60 с.
  13. Чабаненко М. Інтернет-ЗМІ як складова частина системи засобів масової інформації України : монографія / М. В. Чабаненко ; Запоріз. нац. ун-т. – Запоріжжя, 2011. – 184 c.
  14. Національний інформаційний комплекс і його роль у глобальному інформаційному просторі / О. Онищенко, В. Горовий, В. Попик [та ін.]. – Київ, 2014. – С. 36–60.
  15. Wolsey T. D. Literature discussion in cyberspace: Young adolescents using threaded discussion groups to talk about books / T. D. Wolsey // Reading Online. – 2004, January/February. – № 7(4). – Mode of access: http://www.readingonline.org/articles/art_index.asp?HREF=wolsey/index.html. – Accessed date: 06.07.2016. – Title from the screen.
  16. Fisher T. ROI in social media: A look at the arguments / T. Fisher // Journal of Database Marketing and Customer Strategy Management. – 2009. – 16(3). doi: https://doi.org/10.1057/dbm.2009.16