Закіров М. - Міф як засіб інформаційного впливу та інструмент політичної комунікації (2017)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2017, Вип. 48)Ukrainian English

Закіров М.

Міф як засіб інформаційного впливу та інструмент політичної комунікації

Рубрика: Розділ IV. Еволюційні процеси соціокультурного розвитку

Анотація: Проведено аналіз політичного міфу як засобу інформаційного впливу. Визначено, що поживним ґрунтом для виникнення і розвитку міфів є напружена ситуація соціально-політичної кризи. Зазначено, що основу політичної міфології становлять традиції, архетипи та емоції, які породжують віру – феномен інформаційного впливу, що протистоїть будь-яким раціональним аргументам. З’ясовано, якими властивостями може володіти політичний міф в інформаційному обміні, і яку роль він відіграє у стабільних суспільствах, і особливо у суспільствах, що трансформуються. Підкреслено, що органічний зв’язок соціально-політичного міфу із соціальними стереотипами поведінки і світосприйняття дає змогу програмувати та прогнозувати реакцію суспільства на той чи інший політичний міф. Осмислено явище політичного міфу як чинника процесу політичної комунікації.

Ключові слова: інформаційний вплив, політичний міф, комунікація, архетип, гасло, соціальний стереотип.



Цитованість авторів публікації:
  • Закіров М. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)

Бібліографічний опис для цитування:
Закіров М. Міф як засіб інформаційного впливу та інструмент політичної комунікації / М. Закіров // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2017. - Вип. 48. - С. 630-644. doi: https://doi.org/10.15407/np.48.630


Бібліографія:

  1. Барт Р. Мифологии / Р. Барт ; пер. с фр. С. Н. Зенкина. – Москва : Изд-во им. Сабашниковых, 2000. – 314 с.
  2. Шайгородський Ю. Ж. Політика: взаємодія реальності і міфу : монографія / Ю. Ж. Шайгородський. – Київ : Знання України, 2009. – 400 с.
  3. Пробійголова Н. Міфологізація масової свідомості під час полі-тичної кризи / Н. Пробійголова // Вісн. Львів. ун ту. Сер. філос.-політолог. студії. 2014. – Вип. 4. – С. 89–97.
  4. Павлюк Л. С. Знак, символ, міф у масовій комунікації / Л. С. Павлюк. – Львів : ПАІС, 2006. – 120 с.
  5. Гигаури Д. И. Политический миф и ритуал как социокультурные основания символической политики [Электронный ресурс] / Д. И. Гигаури // Вестн. С.-Петерб. ун та. – 2015. – Вып. 3. – С. 91–98. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/politicheskiy-mif-i-ritual-kak-sotsiokulturnye-osnovaniya-simvolicheskoy-politiki. – Загл. с экрана.
  6. Шестов Н. И. Политический миф теперь и прежде / Н. И. Шестов / под ред. А. И. Демидова. – Москва : ОЛМА ПРЕСС, 2005. – 414 с.
  7. Васьківська О. Л. Управління по справах друку в добу Гетьманату та діяльність книговидавничих осередків у 1918 році / О. Л. Васьківська // Вісн. Книжк. палати. – 2015. – № 11. – С. 41–46.
  8. Підкова І. Берестейський мир 1918 р. / І. Підкова, Р. Шуст // Довідник з історії України. – Київ : Генеза, 2002. – 903 с.
  9. Блинова О. Є. Соціальні стереотипи як прояв соціального мислення / О. Є. Блинова // Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. – Київ : Фенікс, 2014. – Т. 11. – Вип. 9. – С. 107–118. – Режим доступу: http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/123456789/710/1/%D0 %91 %D0 %BB%D0 %B8 %D0 %BD%D0 %BE%(2015).pdf. – Назва з екрана.
  10. Андреева Г. М. К проблематике психологии социального познания / Г. М. Андреева // Мир психологии. – 1999. – № 3. – С.15–23.
  11. Нагорна Л. П. Соціокультурна ідентичність: пастки ціннісних розмежувань / Л. П. Нагорна. – Київ : ІПіЕНД ім. І. Ф. Кураса НАН України, 2011. – 272 с.
  12. Рябчук М. Російський вимір «української кризи» / М. Рябчук // Наукові записки Інституту політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса. – 2015. – Вип. 1. – С. 115–129.