Потіха А. - Методологічна основа дослідження партійних засобів масової комунікації як об'єкта бібліотечно-інформаційної діяльності (2018)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2018, Вип. 49)Ukrainian English

Потіха А.

Методологічна основа дослідження партійних засобів масової комунікації як об'єкта бібліотечно-інформаційної діяльності

Рубрика: Розділ II. Бібліотека в соціокомунікаційних процесах сучасності

Анотація: Проаналізовано основні методи дослідження засобів масової інформації соціально-комунікаційної природи як засобу масової комунікації, так і інституту бібліотеки. Звертається увага на специфіку методологічної основи вивчення партійних засобів масової комунікації як об’єкта бібліотечно-інформаційної діяльності, на використання різних методологічних підходів і методів, а також аналіз їхньої результативності, які дають підстави для висновку про ефективність використання в бібліотекознавчих дослідженнях комунікативної проблематики методологічного комплексу, основою якого є діалектичний метод, складовими – системний, інформаційний, структурно-функціональний, інституційний, синергетичний, порівняльний, історичний, термінологічний підходи, та сукупність загальнонаукових, конкретно-наукових і спеціальних методів. Основним же є соціально-комунікаційний підхід.

Ключові слова: методологія дослідження, наукові теорії, інформація партійних засобів масової комунікації.



Цитованість авторів публікації:
  • Потіха А. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)

Бібліографічний опис для цитування:
Потіха А. Методологічна основа дослідження партійних засобів масової комунікації як об'єкта бібліотечно-інформаційної діяльності / А. Потіха // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2018. - Вип. 49. - С. 171-182. doi: https://doi.org/10.15407/np.49.171


Бібліографія:

  1. Воскобойнікова-Гузєва О. В. Дискусійні питання розвитку теорії і методології бібліотекознавства / О. В. Воскобойнікова-Гузєва // Бібл. вісн. – 2007. – № 2. – С. 3–7.
  2. Дубровіна Л. А. Методологічні засади історичних досліджень в бібліотекознавстві та документознавстві: базові принципи і поняття / Л. А. Дубровіна // Бібліотекознавство. Документознавство. нформологія. – 2005. – № 1. – С. 22–30.
  3. Иванов В. Ф. Контент-анализ / В. Ф. Иванов. – Киев, 1994. – 110 с.
  4. Ильганаева В. А. Социальные коммуникации (теория, методология, деятельность) : словарь-справочник / В. А. Ильганаева. – Харьков : КП «Городская типография», 2009. – 392 с.
  5. Мангейм Д. Б. Политология: Методы исследования / Д. Б. Мангейм, Р. К. Рич. – Москва : Весь Мир, 1997. – 544 с.
  6. Манкевич И. А. Социально-коммуникационный подход в системе культурологического знания / И. А. Манкевич // Методология гуманитар. знания в перспективе XXI в. К 80-летию проф. Моисея Самойловича Кагана : материалы междунар. науч. конф. (18 мая 2001 г., Санкт-Петербург). Серия Symposium. – Вып. 12. – Санкт-Петербург : СПб. филос. о-во, 2001. – C. 83–87.
  7. Маркова В. А. Книжкова комунікація: теорія, історія, перспективи розвитку [рукопис] : автореф. дис. д-ра наук із соц. комунікацій : спец. 27.00.03 / Маркова Вікторія Анатоліївна ; Харк. держ. акад. культури. – Харків, 2011. – 36 с.
  8. Столяров Ю. Н. Научный миф о специальных методах документально-коммуникационных дисциплин [Электронный ресурс] / Ю. Н. Столяров // Науч. и техн. б-ки. – 2006. – № 10.
  9. Шемаєва Г. В. Бібліотека в системі наукової комунікації: коеволюційні процеси розвитку : автореф. дис. д-ра наук із соц. комунікацій : спец. 27.00.03 [Електронний ресурс] / Шемаєва Ганна Василівна ; Харк. держ. акад. культури. – Харків, 2009. – 42 с.