Дем'яненко Л.
Особливості протидії недостовірній (фейковій) інформації в соціальних мережахРубрика: Розділ 2. Міжнародний досвід бібліотек з розвитку стратегічних комунікацій Анотація: Праця присвячена дослідженню проблеми використання можливостей соціальних мереж для посилення впливу на суспільство, формування в ньому певних стереотипів і поведінки суспільства за допомогою неправдивої інформації – фейків. Акцентовано увагу на тому, що сьогодні актуальним і гострим питан- ням не тільки в Україні, а й у сучасному світі є правдивість інформації в таких глобальних інтернет-ресурсах, як соціальні мережі.Комунікація є стратегічним засобом розвитку сучасного суспільства, а відтак, відіграє дуже важливу роль у розвитку саме інформаційного суспільства, стає його стратегічним ресурсом. Процес сягнув такого рівня, коли стало оче- видним, що соціальні мережі реально впливають на громадську думку, проте вони не мають чіткої й виписаної системи контролю за правдивістю інформації.У дослідженні акцентується увага на світовому та вітчизняному досвіді боро- тьби з фейковою інформацією в соціальних мережах. Ключові слова: соціальні мережі, інформаційна війна, деструктивні впливи, інформаційно-мережевий вплив, ЗМІ, мережева безпека.
Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Дем'яненко Л. Особливості протидії недостовірній (фейковій) інформації в соціальних мережах / Л. Дем'яненко // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2020. - Вип. 58. - С. 277-289. doi: https://doi.org/10.15407/np.58.277
Бібліографія: - Боротьба із «фейковими новинами». У низці країн діють окремі закони.
- Гіда О. Соціальні мережі як засіб деструктивних впливів через інформаційний простір. Боротьба з організованою злочинністю і корупцією (теорія і практика). № 3 (31). 2013. С. 268–278.
- Єрмоленко В. 5 причин, чому соцмережі стають небезпечними.
- Кищак В. Войны ботов. Как работают украинские армии медиа- киллеров в Facebook.
- Куса І. ЗМІ та влада. Як перетворити фейк на правду.
- Матеріал з енциклопедії «Вікіпедія».
- Мордюк А. О. Як працювати з інтернет-контентом, щоб не стати жертвою маніпуляції: поради журналістам від вітчизняних та європейських експертів. Наукові записки Інституту журналістики. Том 56. 2014. С. 240–246.
- Консессор Н., Дэнс Г., Харрис Р., Хансен М. Фабрика Последователей. Каждый хочет быть популярным в Интернете. Некоторые даже платят за это. Внутри черного рынка социальных сетей.
- Після скарги влади Сингапура Facebook вперше позначила пост як фейковий.
- Почепцов Г. Від Facebookу і гламуру до Wikileaks: медіакомунікації. Вид. 2-ге. Київ : Спадщина, 2014. 462 с.
- Саприкін. О. А. Фейк як інструмент інформаційної війни проти України. URL: file:///C:/Users/user/Downloads/bdi_2016_1_15.pdf.
- Смолинець О. Т. Сервіс тематичного аналізу інформації для плат- форми Телеграм : магістерська дис. : 151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології / Київ, 2018. 113 с.
- Соціальні мережі як інструмент взаємовпливу влади та громадянського суспільства : монографія / Онищенко О. С. та ін.; НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. Київ, 2014. 260 c.
- Тлуста А. О. Вплив соціальних мереж на політичну стабільність держави. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2011. Вип. 101(1). С. 195–201.
- Ценцура К. Зачем вашему бизнесу чат-бот и как не разориться на его создании.
- Червоненко В. Закон про дезінформацію: як влада хоче боротися з фейками, соцмережами і журналістами.
- Чуприна Л. Оперативна інформація в соціальних мережах: особливості обігу та використання бібліотеками. Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В. І. Вернадського. Київ, 2012. Вип. 33. С. 507–523.
- Як поширюється «зрада»: армія політичних ботів в Україні та їхні замовники.
- Zhdanova M., Orlova D. Computational Propaganda in Ukraine: Caught Between External Threats and Internal Challenges. Working Paper. 2017, no. 9, p. 26.
- Facebook закрив в Україні потужну фабрику тролів: соцмережа видалила акаунти Znaj.ua та Politeka.
|