Дем'яненко Л. - Особливості протидії недостовірній (фейковій) інформації в соціальних мережах (2020)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2020, Вип. 58)Ukrainian English

Дем'яненко Л.

Особливості протидії недостовірній (фейковій) інформації в соціальних мережах

Рубрика: Розділ 2. Міжнародний досвід бібліотек з розвитку стратегічних комунікацій

Анотація: Праця присвячена дослідженню проблеми використання можливостей соціальних мереж для посилення впливу на суспільство, формування в ньому певних стереотипів і поведінки суспільства за допомогою неправдивої інформації – фейків. Акцентовано увагу на тому, що сьогодні актуальним і гострим питан- ням не тільки в Україні, а й у сучасному світі є правдивість інформації в таких глобальних інтернет-ресурсах, як соціальні мережі.Комунікація є стратегічним засобом розвитку сучасного суспільства, а відтак, відіграє дуже важливу роль у розвитку саме інформаційного суспільства, стає його стратегічним ресурсом. Процес сягнув такого рівня, коли стало оче- видним, що соціальні мережі реально впливають на громадську думку, проте вони не мають чіткої й виписаної системи контролю за правдивістю інформації.У дослідженні акцентується увага на світовому та вітчизняному досвіді боро- тьби з фейковою інформацією в соціальних мережах.

Ключові слова: соціальні мережі, інформаційна війна, деструктивні впливи, інформаційно-мережевий вплив, ЗМІ, мережева безпека.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Дем'яненко Л. Особливості протидії недостовірній (фейковій) інформації в соціальних мережах / Л. Дем'яненко // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2020. - Вип. 58. - С. 277-289. doi: https://doi.org/10.15407/np.58.277


Бібліографія:

  1. Боротьба із «фейковими новинами». У низці країн діють окремі закони.
  2. Гіда О. Соціальні мережі як засіб деструктивних впливів через інформаційний простір. Боротьба з організованою злочинністю і корупцією (теорія і практика). № 3 (31). 2013. С. 268–278.
  3. Єрмоленко В. 5 причин, чому соцмережі стають небезпечними.
  4. Кищак В. Войны ботов. Как работают украинские армии медиа- киллеров в Facebook.
  5. Куса І. ЗМІ та влада. Як перетворити фейк на правду.
  6. Матеріал з енциклопедії «Вікіпедія».
  7. Мордюк А. О. Як працювати з інтернет-контентом, щоб не стати жертвою маніпуляції: поради журналістам від вітчизняних та європейських експертів. Наукові записки Інституту журналістики. Том 56. 2014. С. 240–246.
  8. Консессор Н., Дэнс Г., Харрис Р., Хансен М. Фабрика Последователей. Каждый хочет быть популярным в Интернете. Некоторые даже платят за это. Внутри черного рынка социальных сетей.
  9. Після скарги влади Сингапура Facebook вперше позначила пост як фейковий.
  10. Почепцов Г. Від Facebookу і гламуру до Wikileaks: медіакомунікації. Вид. 2-ге. Київ : Спадщина, 2014. 462 с.
  11. Саприкін. О. А. Фейк як інструмент інформаційної війни проти України. URL: file:///C:/Users/user/Downloads/bdi_2016_1_15.pdf.
  12. Смолинець О. Т. Сервіс тематичного аналізу інформації для плат- форми Телеграм : магістерська дис. : 151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології / Київ, 2018. 113 с.
  13. Соціальні мережі як інструмент взаємовпливу влади та громадянського суспільства : монографія / Онищенко О. С. та ін.; НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. Київ, 2014. 260 c.
  14. Тлуста А. О. Вплив соціальних мереж на політичну стабільність держави. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2011. Вип. 101(1). С. 195–201.
  15. Ценцура К. Зачем вашему бизнесу чат-бот и как не разориться на его создании.
  16. Червоненко В. Закон про дезінформацію: як влада хоче боротися з фейками, соцмережами і журналістами.
  17. Чуприна Л. Оперативна інформація в соціальних мережах: особливості обігу та використання бібліотеками. Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В. І. Вернадського. Київ, 2012. Вип. 33. С. 507–523.
  18. Як поширюється «зрада»: армія політичних ботів в Україні та їхні замовники.
  19. Zhdanova M., Orlova D. Computational Propaganda in Ukraine: Caught Between External Threats and Internal Challenges. Working Paper. 2017, no. 9, p. 26.
  20. Facebook закрив в Україні потужну фабрику тролів: соцмережа видалила акаунти Znaj.ua та Politeka.