np.nbuv.gov.ua
ISSN 2224-9516 (Print)
ISSN 2224-9524 (Online)
АРХІВ (Всі випуски) / Зміст випуска (2021, Вип. 62)
Мудроха В. Нормативно-правове забезпечення формування професійної компетентності інформаційно-бібліотечних фахівцівРубрика: Розділ 1. Розвиток діяльності наукових бібліотек в умовах трансформації наукових комунікацій Анотація: Мета дослідження. Стаття присвячена аналізу чинного українського законодавства, яке регулює правові відносини у сфері інформаційно-бібліотечної діяльності. Визначено основні напрями нормативно-правового забезпечення формування професійної компетентності інформаційно-бібліотечних фахівців. Методологія дослідження. На основі застосування теоретичних (аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення) та емпіричних (спостереження, вивчення продуктів діяльності) методів дослідження встановлена необхідність реформування та доповнення норм галузевого законодавства, оскільки з’явилася низка нових понять та правовідносин, що вимагає свого врегулювання. Наукова новизна. У сучасних умовах державотворення проблема законодавчого регулювання формування професійної компетентності інформаційно-бібліотечних фахівців набуває актуальності та має життєво важливий характер, адже від вирішення цієї проблеми залежить можливість успішного функціону вання бібліотек. Суспільні трансформації, зміна соціальних пріоритетів, змісту та структури інформаційних запитів суспільства й окремих соціальних інститутів впливають на розвиток бібліотек. Нові умови, в яких сьогодні працюють бібліотеки, потребують висококваліфікованих фахівців, здатних модернізувати роботу цих установ на засадах нового нормативно-правового забезпечення. Висновки. Дослідження виконано на підставах аналізу чинного українського законодавства та практики його застосування, вивчення наукових праць провідних фахівців бібліотечної галузі. З’ясовано, що нормативно-правове забезпечення формування професійної компетентності бібліотекарів знаходиться на належному рівні. Відбувається не тільки підвищення професійної кваліфікації, але й перекваліфікація, перепідготовка й набуття професійної кваліфікації бібліотечних працівників з іншою базовою освітою. Однак, незважаючи на це, варто наголосити на тому, що на сьогодні фактично відсутній державний орган, який би узгоджено і комплексно реалізовував державну політику у сфері бібліотечної діяльності. Ключові слова: законодавство України, спеціалізовані професійні проекти та програми, інформаційно-бібліотечна діяльність, професійний розвиток бібліотекаря, формування професійної компетентності інформаційно-бібліотечних фахівців, кваліфікаційні характеристики працівників. Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Бібліографія:
|