Самохіна Ж.
Сучасні тенденції застосування віртуальних комунікацій у бібліотекахРубрика: Розділ 2. Електронні інформаційні ресурси наукової бібліотеки в сучасному вебсередовищі Анотація: Мета статті полягає у аналізуванні та систематизації новітніх інструментів інтернет-комунікацій, які є необхідними для розуміння доцільності використання основного комплексу сучасних засобів просування бібліотечної продукціїу мережі Iнтернет задля підвищення ефективності українського бібліотечно-інформаційного сервісу. Методи дослідження. Для досягнення поставленої мети застосовувався комплекс загальнонаукових підходів та методів: аналізу, узагальнення та синтезу, метод порівняння, класифікаційний метод, системний, структурний, соціокомунікаційний підходи, джерелознавчий аналіз та аналіз вебсайтів українських бібліотечних установ. Наукова новизна полягає у представленні сучасних тенденцій розвитку маркетингових інтернет-комунікацій в бібліотечній сфері; обґрунтуванні перспективних напрямів застосування українськими бібліотеками ефективних новітніх моделей інтернет-маркетингового інструментарію для розширення спектра послуг та інтелектуальних сервісів, форм представлення бібліотечно-інформаційних продуктів; аналізуванні основного комплексу сучасних засобів віртуальних комунікацій для просування бібліотечної інформаційної продукції у мережі Інтернет; наведенні впровадження інтернет-комунікаційного складника стосовно специфіки бібліотечної діяльності на прикладі Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Висновки. Отже, побудова системи комунікаційних відносин в мережі Iнтернет для бібліотечної галузі приваблює своєю простотою та дешевизною. Бібліотекам важливо орієнтуватися на вивчення інформаційних потреб користувачів, постійне вдосконалення своєї діяльності шляхом розширення переліку інформаційних продуктів і послуг, розробку додаткових послуг, оскільки головна мета інновацій у бібліотечній сфері – високо ефективне, якісне та комфортне обслуговування читачів. Ключові слова: бібліотечно-інформаційний продукт, профіль науковця, віддалений користувач, електронна доставка документа, мобільні бібліотечні послуги, Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського.
Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Самохіна Ж. Сучасні тенденції застосування віртуальних комунікацій у бібліотеках / Ж. Самохіна // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2022. - Вип. 66. - С. 183-195. doi: https://doi.org/10.15407/np.66.183
Бібліографія: - Ілляшенко С. М. Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань: монографія. Суми : ТОВ "Діса плюс", 2016. 192 с.
- Ілляшенко С. Н. Применение методов и инструментов маркетинга в управлении знаниями. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 2.С. 13–23
- Каліберда Н., Ясінська О., Півнюк О. Електронні інформаційні ресурси в системі бібліотечно-інформаційного обслуговування наукової бібліотеки. Бібліотечний вісник. 2016. № 6. C. 21–28.
- Лаєнко Н. А. Створення профілю вченого засобами різних наукових сервісів. Бібліотека. Наука. Комунікація: 100-річчя Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського : матеріали міжнар. наук. конф. (Київ, 06–08 листопада 2018 р.). Київ, 2018. С. 470–475.
- Лобузина Е. В. Интернет-комплекс научной библиотеки как средство интеграции информационных ресурсов. Научные и технические библиотеки. 2012. № 12. С. 20–28.
- Лобузіна К., Коновал Л. Електронні інформаційні ресурси наукової бібліотеки в сучасному веб-середовищі. Бібліотечний вісник. 2018. № 6. C. 51–53.
- Лобузіна К., Коновал Л. Наукові бібліотеки в дослідницькій інфраструктурі України. Бібліотечний вісник. 2019. № 6. C. 57–59.
- Манякіна О. С. Застосування інтернет-комунікацій в бібліотечних установах. Актуальні проблеми науки та освіти : збірник матеріалів ХІ підсумкової науково-практичної конференції викладачів (Маріуполь, 01 лютого 2019 р.).Маріупольський державний університет. Маріуполь, 2019. С. 129–131.
- Оніпко Т. В. Інновації в діяльності бібліотечних установ. Збірник наукових статей магістрів. Навчально-науковий інститут бізнесу та сучасних технологій. Полтава, 2020. С. 184–189.
- Пастушенко О. В. Бібліотека як комунікаційна установа в інформаційному просторі та розвиток функцій ресурсної бази науки. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2016. № 1. С. 16–24.
- Самохіна Ж. Аспекти маркетингової комунікаційної діяльності бібліотеки: реклама електронних інформаційних ресурсів. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2017. № 47. С. 45–53.
- Самохіна Ж. В. Інтернет-коммуникації як інноваційна складова бібліотечної діяльності. Бібліотека. Наука. Комунікація. Інновацйні трансформації ресурсів і послуг : матеріали міжнар. наук. конф. (Київ, 04–06 жовтня 2022 р.).Київ, 2022. С. 150–153.
- Самохіна Ж. Маркетингові комунікації в бібліотечно-інформаційній діяльності. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. 2015. № 42. С. 103–114.
|