Струнгар А., Струнгар В.
Вплив соціальних медіа на вебсайти як складник політики бібліотечної діяльності в інтерактивному вебсередовищіРубрика: Розділ 2. Електронні інформаційні ресурси наукової бібліотеки в сучасному вебсередовищі Анотація: Мета статті. Обґрунтувати вплив соціальних медіа на бібліотечні вебсайти як складник політики бібліотечної діяльності в інтерактивному вебсередовищі. Методологія дослідження ґрунтується на системному та структурному підходах, на методах порівняльного, логічного та структурно-функціонального аналізу. Наукова новизна. У праці досліджено вплив соціальних медіа на вебсайти як складник політики бібліотечної діяльності в інтерактивному вебсередовищі. Визначено та апробовано показники визначення ефективності вебресурсів залежно від певних завдань установ. Проаналізовано найпопулярніші соціальні медіа та їхній вплив на вебресурси. Доведено ефективність використання соціальних мереж бібліотечними установами. Визначено інформаційно-комунікаційний зв’язок соціальних мереж та вебресурсів та побудову ефективної політики установи щодо вебресурсів з урахуванням їхніх можливостей. У висновках відзначається, що соціальні мережі охоплюють значну аудиторію користувачів та створюють поведінкові фактори, які генерують соціальний трафік, будучи необхідним інструментом просування важливої інформації в інтернет-просторі. Визначено, що сьогодні розвиток бібліотечної діяльності за умов технічного стрибка та інформатизації призводить до того, що установи не досить ефективні в передачі інформації за допомогою пошукових систем. Варто зазначити, що вкрай важливим є кадровий ресурс –наприклад, створення SEO-відділів, які б поєднували роботу програмістів сайту, контент-редакторів та зовнішніх технологій просування вебресурсу у пошукових системах. Наголошено на певному впливі соціальних медіа на вебсайти, що може виступати складником політики бібліотечної діяльності в інтерактивному вебсередовищі. Задля ефективної політики бібліотечної діяльності в інтерактивному вебсередовищі бібліотекам необхідно удосконалювати технологічні ресурси, професійні навички, змінювати механізми роботи вебсайтів та формувати чітке стратегічне бачення для чого створюються публікації, для яких аудиторій, вдосконалювати розуміння за скільки часу матеріали будуть впошукових системах; будувати систему аналітики та моніторингу зовнішнього розвитку вебсайту, порівнюючи із внутрішньою та використовуючи подальше вдосконалення всієї ланки роботи – "користувач – інформація". Ключові слова: бібліотека, соціальні мережі, вебсайти, Ahrefs, Alexa, DR, UR, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Reddit, Twitter, TikTok.
Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Струнгар А. Вплив соціальних медіа на вебсайти як складник політики бібліотечної діяльності в інтерактивному вебсередовищі / А. Струнгар, В. Струнгар // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2022. - Вип. 66. - С. 211-227. doi: https://doi.org/10.15407/np.66.211
Бібліографія: - Башинська І. О. Маркетингові комунікації підприємства у соціальних мережах. Економіка та менеджмент. 2012. Вип. 9 (1.1). С. 36–41.
- Булахова Г. І. Соціальні мережі як засіб реклами бібліотечної діяльності. Адаптація завдань і функцій наукової бібліотеки до вимог розвитку цифрових інформаційних ресурсів: Матеріали міжнар. наук. конф. (Київ, 8–9 жовт. 2013 р.). Київ, 2013. С. 128–130.
- Вахула Б. Я. Соціальні медіа як механізм протестної мобілізації в сучасному українському суспільстві. Український соціум. 2015. № 1. С. 34–43.
- Годлевська К. В. Професійна підготовка майбутніх учителів з використанням соціальних медіа. Вісник кафедри ЮНЕСКО 'Неперервна професійна освіта ХХІ століття". 2020. № 2. С. 36–41.
- Григорова З. В. Нові медіа, соціальні медіа, соціальні мережі – ієрархія інформаційного простору. Технологія і техніка друкарства. 2017. № 3(57). С. 93–100.
- Грищенко О. Ф., Нєшева А. Д. Соціальний медіа-маркетинг як інструмент просування продукту підприємства. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 4. С. 86–98.
- Зима О., Просяник О. Маніпулятивність у дискурсі соціальних медіа. 2019. (дата звернення: 10.11.2021).
- Кіца М. О. Фейкова інформація в українських соціальних медіа: поняття, види, вплив на аудиторію. Наукові записки Української академії друкарства. 2016. № 1. С. 281–287.
- Коневщинська О. Е., Литвинова С. Г. Електронні соціальні мережі як складник сучасних соціальних медіа. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. Т. 55. Вип. 5. С. 42–54.
- Крамаренко А. О. Соціальні медіа та бізнес: можливості та загрози. Соціальна економіка. 2016. № 1. С. 152–155.
- Кремень Т. В. Емоційна складова політичної мобілізації через соціальні медіа. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили. 2012. Т. 204. Вип. 192. С. 72–74.
- Мар’їна О. Ю. Бібліотека в цифровому просторі. Харків : ХДАК, 2017. 326 с.
- Мартинюк О. Д. Веб-технології в бібліотеках: нові можливості розвитку у сучасному інтернет-середовищі. 2014. (дата звернення: 18.01.2022).
- Рябічев В. Л. Особливості соціальних медіа. Current issues of mass communication. 2013. Issue 14. С. 60–64.
- Сибіряков С. О. Соціальні медіа як середовище архетипного впливу на масову свідомість. Публічне управління: теорія та практика. 2013. Вип. 1. С. 202–210.
- Сохацька О. Монетизація соціальних медіа у глобальному інформаційному просторі. Журнал європейської економіки. 2012. Том 11. № 1. С. 104–114.
- Струнгар А. В. Геоінформаційний простір Державної науково-технічної бібліотеки України. Бібліотечний вісник. 2021. № 2. C. 60–68. (дата звернення: 12.11.2021).
- Струнгар В. В. Бібліотека в інтерактивному медіа середовищі: стан та перспективи : монографія / відп. ред. Ю. М. Половинчак. Київ : НБУВ, 2021. 252 с.
- Янченко А. Соціальні медіа як елемент політичної комунікації. Політичний менеджмент. 2013. № 1–2. С. 153–163.
- Gentle A. Conversation and Community: The Social Web for Documentation. XML Press, 2012. 342 p.
|