Дем'яненко Л. - Практичні аспекти використання соціальних мереж як інструмента президентських виборчих кампаний: зарубіжний та вітчизняний досвід (2019)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2019, Вип. 53)Ukrainian English

Дем'яненко Л.

Практичні аспекти використання соціальних мереж як інструмента президентських виборчих кампаний: зарубіжний та вітчизняний досвід

Рубрика: Розділ 2. Бібліотека в системі політичної комунікації

Анотація: Стаття присвячена дослідженню практичних аспектів використання соціальних мереж як дієвого інструменту у веденні президентських виборчих кампаній. Акцентується увага на світовому та вітчизняному досвіді використання соціальних мереж як інструменту політичного впливу. На основі аналізу вітчизняного та міжнародного досвіду використання соціальних мереж прослідковано еволюцію цього процесу. Визначено сучасний вплив соціальних мереж на передвиборчу агітацію для досягнення конкретних цілей.

Ключові слова: Інтернет, соціальні мережі, політика, Президент України, політична реклама, передвиборна кампанія.



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Дем'яненко Л. Практичні аспекти використання соціальних мереж як інструмента президентських виборчих кампаний: зарубіжний та вітчизняний досвід / Л. Дем'яненко // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. - 2019. - Вип. 53. - С. 254-268. doi: https://doi.org/10.15407/np.53.254


Бібліографія:

  1. Бучельнікова М. Клікай, лайкай, голосуй: як соцмережі допомагали у виборчих кампаніях [Електронний ресурс] / М. Бучельнікова. – Режим доступу: https://vybory.detector.media/2019/04/09/klikaj-lajkaj-holosuj-yak-sotsmerezhi-dopomahaly-u-vyborchyh-kampaniyah/. – Назва з екрана.
  2. Голуб О. Сайти соцмереж як джерело інформації [Електронний ресурс] / О. Голуб. – Режим доступу: https://ms.detector.media/web/social/sayti_sotsmerezh_yak_dzherelo_informatsii/ – Назва з екрана.
  3. Єжижанська Т. ЗМІ у соціальних мережах: тенденції, можливості, перспективи / Т. Єжижанська // Масова комунікація: історія, сьогодення, перспективи. – Луцьк : СНУ ім. Л.Українки. – 2015. – № 7–8 (6). – C. 62–68.
  4. Кочубей Л. Особливості виборчих технологій у виборчій кампанії до Верховної Ради України 2012 року / Л. Кочубей // Український інформаційний простір. – Київ: КНУКІМ, 2013. – № 1, Ч. 2. – С. 92–98.
  5. Курбан О. В. Загальна характеристика сучасного інтернет-простору в контексті використання соціальних онлайн-мереж / О. В. Курбан // Поліграфія і видавнича справа. – 2016. – № 1. – С. 216–225.
  6. Медіаконструювання реальності соціальними мережами [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://studopedia.org/12-70524.html. – Назва з екрана.
  7. Михальчук С. О. Інноваційний характер впливу Інтернет-комунікацій на політичні процеси сучасності / С. О. Михальчук // Грані. – 2015. – № 1. – С. 119–124. doi: https://doi.org/10.15421/1715022
  8. Порошенко в соцмережах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://piddubny.com/poroshenko-v-sotsmerezhah/. – Назва з екрана.
  9. Почепцов Г. Г. Информационные войны. Новый инструмент политики / Г. Г. Почепцов. – М. : Алгоритм, 2015. – 256 с.
  10. Решітько Ю. Вплив соціальних мереж на формування громадської думки під час президентських виборів США (2008 р., 2012 р.) / Ю. Решітько // Європейські перспективи. – 2013. – № 7.– С. 202–206.
  11. Складено рейтинг популярності соціальних мереж в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.rbc.ua/ukr/news/sostavlen-reyting-populyarnosti-sotsialnyh-1555070035.html – Назва з екрана.
  12. Соціальні мережі як інструмент взаємовпливу влади та громадянського суспільства : монографія / [О. С. Онищенко, В. М. Горовий, В. І. Попик та ін.] ; НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. – Київ, 2014. – 260 с.
  13. Тлуста А. О. Вплив соціальних мереж на політичну стабільність держави / А. О. Тлуста // Актуальні проблеми міжнародних відносин. – 2011. – Вип. 101(1). – С. 195–201.
  14. У 2018 інтернет-користувачів стало 4 млрд, з них понад 3 млрд користуються соцмережами – дослідження [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://hromadske.ua/posts/u-2018-internet-koristuvachiv-stalo-4-mlrd-z-nih-ponad-3-mlrd-koristuyutsya-socmerezhami-doslidzhennya. – Назва з екрана.
  15. Чуприна Л. А. Соціальні мережі як інструмент реалізації громадських ініціатив / Л. Чуприна // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В. І. Вернадського. – 2015. – Вип. 41. – С. 54–68. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/.
  16. Шаханов Г. А. Социальный капитал сложных коммуникативных систем на примере социальных медиа [Електронний ресурс] / Г. А. Шаханов. – Режим доступу: http://ru.scribd. com/doc/55364906/. – Назва з екрана.
  17. Як нові технології перевертають вибори // Новое Время. – 2019. – № 13 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://magazine.nv.ua/ukr/journal/3360-journal-no-13/jak-novi-tekhnolohiji-perevertajut-vibori.html. – Назва з екрана.
  18. Jason Gilmore Philip N. Howard University of Washington Digital media and the 2010 national elections in Brazil [Electronic resource]. – Mode of access: https://pdfs.semanticscholar.org/c0c0/d23b06f653c689aed8a440413ee45d9e9bab.pdf 4/28/2011. – Title from the screen.
  19. Kindelan K. Social Media in Politics: Positive or Polarizing?/ [Electronic resource]. – Mode of access: http://socialtimes.com/social-media-in-politics-positive-or-polarizing_b42439. – Title from the screen.
  20. Petrov V. Inside Zelenskiy’s campaign: How social media, TV fame can win him presidency [Electronic resource]. – Mode of access: https://www.kyivpost.com/ukraine-politics/inside-zelenskiys-campaign-how-social-media-tv-fame-can-win-him-presidency.html?cn-reloaded=1. – Title from the screen.