Шлапак Ю. - Електронний навчальний посібник як інноваційний вид програмно-педагогічних засобів (2014)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2014, Вип. 39)Ukrainian English

Шлапак Ю.

Електронний навчальний посібник як інноваційний вид програмно-педагогічних засобів

Рубрика: Розділ I. Сучасні соціальні комунікації і бібліотека: тенденції розвитку та перспективи функціонування

Анотація: Стаття присвячена висвітленню проблеми вдосконалення форм і змісту підручників, іншої навчальної літератури, зокрема навчальних посібників, з метою забезпечення їх відповідності завданням інформаційної функції, ролі й призначення як основних засобів навчання в умовах прискореної комп’ютеризації та поширення електронних технологій. Електронний навчальний посібник, зокрема, є одним із джерел комплектування фондів бібліотек та активно використовуваним ресурсом. Здійснено спробу розглянути електронне навчальне видання як комплексну програмну систему.

Ключові слова: засоби навчання, електронне навчальне видання, електронний посібник, дидактичний принцип.



Цитованість авторів публікації:
  • Шлапак Ю. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)

Бібліографічний опис для цитування:
Шлапак Ю. Електронний навчальний посібник як інноваційний вид програмно-педагогічних засобів / Ю. Шлапак // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського. - 2014. - Вип. 39. - С. 278-288. - Режим доступу: http://np.nbuv.gov.ua/doc/npnbuimviv_2014_39_25


Бібліографія:

  1. Беляев М. И. Теоретические основы создания образовательных электронных изданий / М. И. Беляев, В. М. Вымятин, С. Г. Григорьев. – Томск : Изд-во Томского ун-та, 2002. – 86 с.
  2. Блинова Е. К. Принципы организации электронных учебных пособий по истории архитектуры / Е. К. Блинова // Университетская книга. – 2003. – № 3. – С. 16–19.
  3. Вікіпедія.
  4. Гречихин А. А. Вузовская учебная книга: Типология, стандартизация, компьютеризация : учеб.-метод. пособ. в помощь авт. и ред. / А. А. Гречихин, Ю. Г. Древс. – М. : Логос, 2000. – 255 с.
  5. Гризун Л. Е. Дидактичні основи створення сучасного комп’ютерного підручника : автореф. дис. канд. пед. наук : спец. 13.00.09/Л. Е. Гризун ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2002. – 20 с.
  6. Кірєєва І. В. Використання електронного посібника у процесі викладання математичної статистики у вищій школі [Електронний ресурс] / І. В. Кірєєва, І. В. Новіцька // ua.convdocs.org : веб-сайт.
  7. Кириллов А. В. Новые информационные технологии в базовом гуманитарном образовании / А. В. Кириллов // Информатизация базового гуманитарного образования в высшей школе : тез. докл. межвуз. науч.- метод. конф. – М. : НИИВО, 1995. – С. 18–20.
  8. Лунгу Б. Д. Исследование различных подходов в методике построения учебных пособий [Электронный ресурс] / Б. Д. Лунгу. – Режим доступа: http://knowledge.allbest.ru/programming. – Загл. с экрана.
  9. Методика підготовки та створення електронного посібника [Електронний ресурс] // Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти: веб-сайт.
  10. Панкратова О. П. Использование электронных пособий для самостоятельной работы студентов [Электронный ресурс] / О. П. Панкратова.
  11. Самарина Н. В. Создание гипертекста в процессе работы над электронным учебником по истории / Н. В. Самарина // Опыт компьютеризации исторического образования в странах СНГ: сб. ст. / под ред. В. Н. Сидорцова, Е. Н. Балыкиной. – Минск : БГУ, 1999. – C. 195–200.
  12. Сисоєва С. Створення і впровадження електронних навчальних засобів: теоретичний аналіз проблеми / С. Сисоєва // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2006. – № 1, 2. – С. 131–134.
  13. Фіголь Н. Електронний навчальний посібник чи підручник: до проблеми визначення / Н. Фіголь // Вісн. Нац. ун-ту «Львівська політехніка» : Серія «Проблеми української термінології». – 2012. – № 733. – С. 53–56.
  14. Фіялка С. Б. Принципи організації електронних навчальних видань із культурознавства [Електронний ресурс] / С. Б. Фіялка // Електронна бібліотека Інституту журналістики.
  15. Швецова-Водка Г. М. Загальна теорія документа і книги / Г. М. Швецова-Водка. – К. : Знання, 2014. – 405 с. – (Вища освіта ХХІ ст.).
  16. Шмегера О. В. Особливості класифікації навчальних електронних видань / О. В. Шмегера // Документознавство. Бібліотекознавство. Інформаційна діяльність: проблеми науки, освіти, практики : матеріали III Між нар. наук.-практ. конф. (Київ, 16–18 трав. 2006 p.) / Держ. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. – К., 2006. – С. 189–191.
  17. Штомпелъ О. М. Компьютерный учебник «Культурология» : метод. обоснов. / О. М. Штомпель, Л. А. Штомпель // Информатизация базового гуманитарного образования в высшей школе : тез. докл. меж-вуз. науч.-метод. конф. – М. : НИИВО, 1995. – С. 36.